Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Wednesday, May 26, 2010

Hidayat dan angan-angan

"tak de apa-apa"

.
Semalam Hajah Nuramalina, ustazah saya call mama.  Saya disuruh datang sekolah hari ini untuk ujian Al Quran.  Hanya saya!  Bayangkan..

.
Kat sini kami panggil cikgu.  Kat Sijangkang kami panggil ustazah.  Lepas ujian, cikgu ajak saya gi kantin.  Cikgu belanja kentang goreng, sedap... sebab free, hehehe.

.
Tapi... macam selalu lupa la nak cakap tima kasih.  Tak sengaja, memang tak ingat.  Mama mesti tanya saya cakap ke tak.. alahai... sorila lupala mama...

.
mama jangan marah-marah nanti cepat tua...

.
Lambatnya kakak ni, mesti terhegeh-hegeh turun tangga.  

.
baca buku pun bagus gak..fuh buku apa mama pinjam ni??

.
jauh tak nampak dekat pun tak nampak..err bukan tak nampak cuma ntah apa kisahnya mama je yang suka

.
mama..mama..Hidayat ada $4 ni abah bagi untuk esok sekali. Boleh tak beli toy?  Boleh laaa...

.
nak beli toy 20 sen boleh?  $1 boleh? $4 boleh? Ala...takkan sume tak boleh.

.
Hidayat, cuba kalau anak Hidayat pun asyik mintak toy je kat Hidayat sok...
camana?
.
Hidayat tak nak kawin boleh tak?  Mana boleh, kawin tu sunnah. 

.
Ok la, kawin tapi tak nak anak la..  
Pulak? Nanti sapa nak tunggu Hidayat balik kerja? Tengok abah, dia balik mama tunggu, Hidayat tunggu.

.
Sian adik, dia demam.  Toya je mukanya...

.
Kalau cam tu boleh la ada anak.. tapi Hidayat tak nak rotan dia.
Napa?
Sebab Hidayat sayang dia..


Hidayat nak belikan anak Dayat PS2, lepas tu main sama-sama dengan dia...
Pulak?!!


Mama... boleh tak Hidayat beli toy lepas ni?
Aii.. tak lupa-lupa lagi toy? Tanya abah.

.
Nanti Hidayat nak suruh Along bawak sume keta ngan lori Dayat kat Sijangkang.
*Tatkala menunggu Hurin balik sekolah ugama jam 5 petang di Sekolah Ugama Anak Puteri Rashidah Sa'adatul Bolkiah Seria, Daerah Belait, Brunei Darussalam; 26 Mei 2010.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing