Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Thursday, February 11, 2010

Salam buat Zehann ur Rakhie

Salam buat penulis dari peminat karya anda.  Penuh emosi, ilusi, imaginasi, kreativiti dan memang hebat.  Watak utama yang unggul dan cukup mengesankan, walaupun mungkin satu dalam sejuta dalam realiti.  Menepati selera pembacaan saya.  Baru belajar membaca semula setelah sekian lama, dan buku anda menuntut tempat pertama dalam ranking pilihan saya.  Buku-buku lain juga menarik, dengan jalan cerita yang canggih dan hebat, tapi kurang uhhmmm.. umum sahaja jangan ada yang marah pulak. Hanya ada satu watak lagi yang menerobos minda saya sehingga ke tahap ini iaitu riwayat PBT (perjalanan hidupnya, keperibadiannya dan kisah peperangannya memang meremangkan bulu roma) tak kurang hebatnya.  Riwayat Baginda saw penghulu kita sudah pastilah tidak dinafikan lagi... tiada tandingannya.  Nampaknya pilihan bacaan saya agak terhad, tolak buku-buku cinta.  
Kisah cinta yang canggih dan pelik (andaian zaman kanak-kanak dulu) ialah dalam Hikayat 1001 Malam. Teringat zaman kanak-kanak tenggelam dalam pengkesahan Hikayat 1001 Malam hingga memberi kesan kepada cara memandang dunia.  Di perpustakaan sini, saya jumpa buku ini di rak kanak-kanak, hikayat ini telah ditulis semula dengan pendekatan untuk kanak-kanak, perlu cari yang asal untuk nikmat pembacaan yang sukar diterjemahkan.  Tak pastilah di Perpustakaan Shah Alam ada ke tidak buku ini. Setakat ini buku-buku di sana tu teruk,  tak tahulah kalau saya tak pandai cari, tapi dah berapa kali pergi memang teruk.  Nak pergi ke perpustakaan negara... sukar sikit.  (merungut la pulak. ish..)

1 comment:

Zehann ur Rakhie said...

Salam kembali..maaf kiranya terlalu lewat menjawab salam.

Terimakasih kerna meminati karya itu dan sememangnya harapan saya agar ia memberi 'sesuatu' kepada pembaca.

Selamat maju dan berjaya dalam berkarya : rakan penulis.

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing