Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Wednesday, January 27, 2010

Kelalen

Hmm macamana nak mula ya!
Kisahnya ringkas sahaja.  Saya ke pasar malam petang tadi sekadar nak mencari sedikit lauk untuk makan malam nanti.  Sudahnya saya beli lima ketul ayam goreng yang masih panas, besar dan sungguh menyelerakan.  Ada juga beberapa barang lain seperti apam balik kegemaran Hanessa, air soya panas dan sayur bayam tiga ikat RM2 (offer).
Hanya apabila sampai di rumah, saya cari-cari ayam goreng di atas meja, bawah meja dan dalam kereta, tiada!!
Terpaksalah menerima kenyataan bahawa saya sudah tertinggal ayam goreng di mana-mana.
Baru sebentar menerima sms pertanyaan khabar dari Siti, kawan yang rajin mengsms saya apabila ada kelapangan atau bosan barangkali di rumahnya.  Katanya, saya memang 'kelalen' selalu, sebab tu mudah hilang barangnya.  Peliknya, semua ada di hujung jari saya tetapi ayamnya sahaja yang sudah tiada.  Ah, itulah namanya tiada rezeki.  Redha sahajalah.  Walaupun Naqib merengus mengajak saya kembali ke pasar untuk mencari ayam, kemungkinan dapat kerana saya boleh menyusuri semula gerai-gerai yang saya singgahi tadi.  Tetapi malasnya rasa... sekadar hendak mendapatkan ayam goreng lima ketul itu.  Tidak mengapalah, saya halalkan kepada sesiapa yang menemui dan menjamahnya, menjadi sedekah secara tidak langsung pula.  Semoga ada pahalanya sedekah tidak sengaja ini.  Senyum selalu.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing