Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Thursday, December 17, 2009

Travelog Haji Muhd Kamil Ibrahim



Saya temui buku ini di perpustakaan desa tanpa susah dan tanpa sengaja.  Tanpa berfikir panjang, saya ambil dan bawa pulang walaupun hati agak cuak kerana ada buku-buku lain juga yang ingin dibaca.  Membaca di celah-celah rutin harian selalu membuatkan saya terhenti-henti termasuk kemaruk merakamkan percutian di blog.  Hari ini, 17 Disember adalah tarikh akhir untuk memulangkan buku ini.  Sudah membuat sekali pelanjutan tarikh pinjam dua minggu lepas, tidak gamak untuk menyambung kali kedua sementelah Puan Rina memaklumkan ada seseorang yang sedang mencari buku ini juga.
Membaca secara maraton sambil mengadap blog Naqhuhines dan Sastera, muncul rasa terharu dan kagum.  Lampiran doa-doa yang pada saya begitu terperinci di dalam permintaan dan permohonan beliau ke hadrat Illahi untuk menempatkan dirinya sebagai yang amat teristimewa dalam perjalanan haji nanti.  Begitu kuat kemahuan dan fokusnya dalam tempoh yang panjang mengingatkan saya ciri penting orang berjaya.  Sekali beliau menetapkan matlamat, beliau terus fokus untuk mencapainya tanpa hilang tumpuan walaupun dalam masa yang begitu panjang. 
Saya baru di helaian 23 dan lampiran doa beliau.  Membaca terus tanpa cuba-cuba menyelak-nyelak lompat dari belakang ke depan seperti selalu, kerana saya ingin mengikuti kisah ini dengan sempurna dan tersusun. 
Puan Rina, saya akan pulangkan semua buku-buku lain tetapi buku ini saya minta tangguh dua hari lagi.  Saya mesti menghabisinya.  Mudah-mudahan saya beroleh sesuatu yang amat istimewa dari buku ini, seistimewa hajat dan hasrat penulisnya kepada semua pembaca, insyaAllah.
Kepada kekanda Noraini dan suami; semoga hasrat menjadi tetamuNya akan tercapai sempurna.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing