Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Sunday, December 13, 2009

Tak habis-habis lagi ke?



Memang belum habis lagi cerita pasal cuti sekolah kali ini.  Percutian di Melaka bersama keluarga, dan disambung dengan Hari Keluarga yang santai di Tiara Beach Resort mengundang kenangan yang istimewa.  Bukan selalu dapat begini.  Kami jarang bercuti betul-betul macam ni, dan Hari Keluarga tu pula baru pertama kali dirancang untuk menghabiskan masa bersama seisi keluarga dengan bonda Zaleha yang baru pulih dari keuzuran tempohari, dan disertai oleh hampir semua anak-anak Hj Mat Arbak hampir 30 orang termasuklah kanak-kanak.  Itupun ada dua keluarga yang tidak dapat serta iaitu Khalid dan Abang Isa.
Dek kerana bukan selalulah, maka saya merakamkan kenangan ini di blog ini.  Lain kali kalau tak dapat ke mana-mana, boleh tengok-tengok gambar kat sini, jadikla....
Lagipun, bagi kami sekeluarga ada istimewa yang lain pula.  Hubby bakal berhijrah buat kali kedua ke Brunei Darussalam selepas 10 tahun mencari rezeki di tanahair sendiri, dan masa yang kian singkat sebelum kepergiannya ingin dikongsi bersama dengan sebaik-baiknya.
Aduh, pilulah pulak... Waktu saya menulis ini, hubby sudah pun 4 hari berada di sana.  Kami tidak turut serta kerana Ain akan menghadapi UPSR.  Jadi, kenalah berkorban menghadapi perpisahan sementara ini.  Dan kerana itulah juga Don-Don Mafia termasuklah Don Hantamsahajalah tidak aktif buat sementara waktu di facebook, sebab yang mainnya ialah hubby.  Rasanya selepas ini pun tidak aktif seperti selalu, seperti waktu hubby berehat panjang di rumah.  Tugas dan tanggungjawab sudah menanti...
Abang sulung saya, kekanda Ariff Hassan, juga sudah merancang Hari Keluarga sebelah kami, juga di PD tetapi kemungkinan besar kami tidak dapat turut serta.  Diucapkan selamat bergumbira kepada mereka...
Hari ini ada jemputan kenduri di rumah jiran, saudara Hanafi.  Kami nak bersiap-siap sekarang, sudah jam 11.15 pagi.  Di luar, matahari bercahaya marak terang menyilaukan mata.  Kami berinut dulu bah...
Esok hari lahir Naqib yang ke 13 tahun, SELAMAT HARI LAHIR BUAT ANAKANDA NAQIB, SEMOGA ALLAH MEMUDAHKAN SEGALA URUSANMU DAN MEMELIHARAMU SELALU.  Salam sayang rindu dari mama dan adik-adik.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing