Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Monday, December 14, 2009

Salam Ziarah

Saya mengunjungi blog Azmah Nordin, sifu terkenal dalam penulisan dan telah banyak memenangi anugerah.  Sudah amat lama saya tidak ke blog beliau.  Saya beri salam ziarah kembali dan menjadi follower blog beliau.  Kenapa kali ini?...
Sekitar awal tahun, saya ada thread di situ.  Masih teragak-agak namun pelawaan kakak membuatkan saya ingin mencuba tanpa sebarang persiapan.  Akhirnya thread saya berkubur tanpa nesan, ewahh...
Lama juga hendak menyiapkan diri.  Kemaruk menulis di blog sambil merakamkan apa sahaja yang saya hargai sebagai kenangan hidup, bak kata kakak, "tidak mengapalah, menulis di blog itu buat mengasah skil menulis," apabila saya masih tidak memulakan apa-apa tentang cerpen baru atau novel (yang sibuk diwar-warkan). 
Dalam diam, saya koreksi diri dan menemui bayangan perkataan 'zon selesa' dan 'banyak buang masa' di sudut minda.  Oh, teruk amatkah aku?
.
.
.
.Oh Tuhan, jam baru 1.44 pagi.  Seorang demi seorang anak-anak bangun mendapatkan saya mengajak tidur semula.  Mataku yang masih segar (setelah terlelap awal malam tadi) dan kemahuan untuk menulis... terpaksa kuabaikan.  Dua buku yang sedang selesa di sisi, Secawan Kopi daripada Guru siri 2 dan Travelog Haji menunggu untuk dihabiskan.  Pelik sungguh anak-anakku, bagaimana mereka boleh tersedar ketiadaanku di sisi, walhal aku 'beroperasi' tanpa sebarang bunyi... 

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing