Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Wednesday, December 30, 2009

Aku abang dia!!

Petikan dari Halaqah.
Mungkin nama amsha ialah penghantar entri ini.  Jadi mulai entri ini saya akan pastikan saya menulis nama si pengirim.  Sesekali kita ketawa sikit, agar semarak aliran darah dan hormon kegembiraan di dalam tubuh.  Selain info, kisah harian yang (tak kisah la rekaan atau betul, janji tidak mengarut sangat) boleh juga dijadikan hiburan supaya hidup berwarna-warni sikit.  Ketawa nampak gigi je, tak yah la sampai nampak gusi.  Tapi kalau tak tahan nak gelak kuat, tutuplah mulut tu sikit.  Saya pun ketawa tapi tak boleh lama-lama, nanti boleh krem.

Inilah al-kisahnya...

Pada satu hari, di tengah-hari yang panas terik dek mentari...ada sepasang suami isteri yang terperangkap dalam kesesakan jalan raya... Si suami seorang yang panas baran sehingga tak tertahan2 barannya kalau marah, walhal yang si isteri pulak seorang yang amat penyabar dan lemah lembut...

Setelah 20 minit berlalu,keadaan kesesakan jalan raya masih belum surut membuatkan si suami tadi mula naik darah dan melenting2, bagaikan nak terkeluar stereng kereta dihempap2nya..

Suami: hish,marah betul aku! diorang ni,kalau nak betulkan jalan pun,buat la waktu lain,ini tak...masa ni jugak terhegeh2 nak buat!

Isteri: sabarlah bang...tengok tu,kan ramai
orang kat depan tu,accident kot..
suami: arrrgghh..kau diam! orang perempuan mana tahu hal2 macam ni! oooo,accident ye?!

Dengan perasaan marah,si suami tadi keluar dan menghempap pintu kereta sehingga terperanjat isterinya yang ada penyakit lelah itu..

Isteri: eh,abang!nak ke mana tu?

Suami:kau jangan banyak tanya!duduk aja dalam keta ni,aku taula apa nak buat!

Dengan marah yang masih meluap2,si suami tadi berjalan dengan angkuhnya menuju ke arah orang ramai yang mengerumuni sesuatu tidak jauh dari situ...tiba2,si suami tadi menarik nafas dalam2 dan menjerit sekuat...

Suami: TEPI..TEPI...AKU ABANG DIA! AKU ABANG DIAAAA..!

Mendengarkan si suami tadi terjerit2 begitu, secara automatik semua orang beri laluan kepadanya. si suami tersenyum2 dan memuji dalam hati 'menjadi jugak taktik aku'. Apabila si suami sampai saja di tempat kejadian,bagaikan nak terkeluar biji matanya melihat 'adiknya' yang terlantar tak bernyawa... mana tidaknya,'adiknya' itu SEEKOR MONYET!
kesiaaann...

p/s: Fikirlah sendiri

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing