Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Thursday, November 5, 2009

Mengapa??


Mengapa sering berlaku kedukaan di dalam kehidupan?
= Tuhan hendak menguji kita.

Mengapa selalu ada masalah dalam hidup?
= Orang lain lagi berat masalahnya.

Mengapa perlu ada tangisan?
= Supaya awak boleh tersenyum sesudahnya.

Masalah saya amat berat!
=  Tidak semestinya!  Ujian untuk para Rasul dan Nabi lebih hebat.

Saya rasa macam nak mati.
= Usah risau.  Ajal awak sudah pasti.  Dah ready ke?

Ada tak orang yang tak ada masalah?
= Ada...orang kurang waras yang sentiasa ketawa gembira.

Saya pening.
= Makan panadol, pergi tidur.

Saya buntu.
= banyakkan bertaubat kepada Allah.  Bahawa masalah itu datang dari kesilapan diri.

Hidup ini pelik.
=  Awak mungkin berada di fasa muram dalam hidup.  Jangan putus asa.

Di mana pelangi?
= Hai, mentari sentiasa ada.  Pelangi hanya cantik di pandang mata.

Ya Allah, jangan biarkan saya.
=  Teruskan berserah diri kepada Allah.  Sabar, syukur dan redha di atas kurniaanNya.  Pasti ada hikmah yang tersembunyi.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing