Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Saturday, September 12, 2009

Terima Kasih Kakak

Dalam ramai-ramai kakak yang tak ramai, hanya ada 3 orang kakak yang mana seorang daripada mereka telah kembali ke rahmatullah pada Februari lepas (Al Fatihah buat kakak Norliza Hassan) kerana kanser tulang di tulang tengkuk, Kak Ani yang aku panggil Mak Ngah Ani dan dia pun membahasakan dirinya Mak Ngan Ani pada aku sebab dah biasa panggil macam ni sejak kecil-kecil jadi bila satu masa tu semasa aku belasan tahun aku cuba panggil dia kakak, dia ketawa kecil dan aku rasa kekok, jadi kami terus tak tukar panggilan selepas itu. Kak Ani suka bagi aku motivasi, jadi satu hari dia hantar sms suruh aku tengok blog dia yang rahsia tu (sebab belum buka kepada umum) rupa-rupanya ada cerita terbaru mengenai usaha mencari rezeki yang berkat di bulan yang penuh berkah. Akhirnya setelah fikir dan bincang aku kata nak kursus dengan dia dan dia pun tawarkan nak bagi kursus. Aku mula berangan-angan nak jadi usahawan wanita yang berjaya supaya dapat keluar dari kepompong minta-meminta pada suami dan dapat bantu keluarga dan dapat mencapai cita-cita berbelanja dengan menyukat poket sendiri. Aku nak bayar hutang pada JPA yang menghantar bil setiap bulan, dan pada mak walaupun mak tak sebut pun.
......> aku nak jadi usahawan froozen food! Terima kasih kepada kakak aku, atas dorongan dan buah fikiran yang sentiasa terkini untuk aku.
.....> kalau tak jadi, entri ini akan jadi kenang-kenangan yang tak mungkin dilupakan.
......> Kakak yang lagi seorang juga selalu memberi perangsang untuk aku menulis novel.

Kesimpulannya, aku rasa sentiasa dibantu untuk maju.
Terima kasih kepada kekanda-kekanda yang dikasihi.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing