Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Saturday, September 12, 2009

Ramadhan ke-22


Sejak semalam, cuaca terik amat. Tengahari tadi sekitar 12, tiba-tiba turun hujan renyai-renyai. Aku bergegas pulang ke rumah dari rumah jiran, Puan Haniza, untuk mengangkat pakaian dari jemuran. Rupanya hujan sebentar sahaja. Aku sidai semula pakaian yang belum sepenuhnya kering. Aku ke rumah Puan Haniza untuk rewang majlis berbuka puasa dengan acara kemuncak mengacau dodol. Setelah menjemput Ain dari rumah Cikgu Darwina, aku kembali ke rumah Puan Haniza menyambung rewang, masak-memasak dan menanti waktu berbuka puasa.
Stop.

8.15pm. Baru balik dari majlis berbuka puasa di rumah Puan Haniza. Bermacam-macam juadah disediakan untuk tetamu termasuklah nasi beriani, ayam masak merah, acar jelatah, kari dal, ayam percik, kuih-muih dan pastinya kurma sebagai makanan sunnah untuk berbuka puasa.

Di luar rumah, sebuah khemah didirikan dan dua tungku kawah dodol sedang dikacau oleh orang lelaki. Kelibat kanak-kanak yang bermain ke sana ke mari menceriakan suasana. Bahang hari raya semakin terasa!

Saat ini kelopak atas mata kiri terasa agak sakit. Terbit rasa khuatir andai hari raya ini ku rai dengan mata bengkak kerana timbil. Ya Tuhan...bagaimana! Sekiranya terjadi juga aku pasrah dan harus redha.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing