Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Monday, August 31, 2009

Nisa Irdina semakin maju


Nisa telah masuk buku 6 dalam Siri Bacalah Anakku. Dia semakin lancar membaca, cuma kadangkala agak keliru dan tidak yakin hendak menyebut perkataan baru, seperti 'mem'. Apabila tamat buku 5 tempohari, saya menyerahkan bungkusan hadiah ke tangannya, kecil dan ringan sahaja. Tempat letak pensel yang dibeli dari kedai RM2. Tetapi budak ini mempunyai citarasa yang tinggi. Dia pernah komen hadiah sebelum ini. Saya hanya tersenyum. Tujuan saya cuma untuk memberi keseronokan kepada dia saat menerima hadiah dan motivasi untuk menamatkan buku-buku seterusnya. Selain itu, saya juga akan mencolekkan sedikit minyak wangi tanpa alkohol di urat nadi pergelangan tangannya setiap kali selesai belajar. Dia akan terkekeh-kekeh ketawa gembira sambil mencium tangannya. kadang-kadang saya colekkan sedikit di belakang telinganya, supaya bau harum itu dapat bertahan lebih lama. Saya berjanji akan menghadiahi dia sebotol minyak wangi Epal apabila dia tamat buku 8 nanti (bersama bungkusan hadiah yang telah siap awal-awal lagi). Dia bertambah tidak sabar hendak menyelesaikan tusyen membaca ini.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing