Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Monday, August 24, 2009

Mampukah aku...??

Saya menghantar emel kepada Puan Sifu seperti yang telah dipesan oleh beliau kepada para peserta kursus pagi kelmarin. Tadi saya telah menerima contoh sinopsis untuk ditelaah. Sifu juga berpesan agar saya menelaah novel-novel terbitan PTS untuk mengenalpasti kehendak editor. Sebenarnya saya mula rasa tergugat, keyakinan dan hasrat saya bergoyang. Aduh, mampukah aku???
Saya berkongsi berita kepergian ke kursus dengan dua orang kawan, seorang ialah bekas staf yang sangat akrab dengan saya, manakala seorang lagi kawan lama yang tersangat lama dari zaman persekolahan usia awal remaja.
Tatkala saya adukan perihal idea yang masih kabur, yang seorang menyarankan saya bersendirian dan bermenung-menung. Manakala yang seorang kawan lagi terus menyarankan zaman persekolahan dulu.
Sebelum saya mula menyusun huruf, saya hendak lihat dahulu contoh sinopsis dari Sifu. Saya perlu menyelami kehendak PTS agar saya tidak berbuat sia-sia.
Alang-alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan.

Aduh saya rasa amat mengantuk, selamat malam semua. Esok bangun sahur semua. Pagi tadi kami semua terlewat tidak sempat bersahur. Hidayat, 7 tahun, pun menguzurkan dirinya untuk menjamu selera bersama adiknya, Hanessa, 4 tahun.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing