Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Sunday, August 23, 2009

Bangun sekarang!

23 Ogos 2009, Ahad.
2 Ramadhan 1430.

Sudah 7.50 pagi! Namun saya masih seperti melekat di kerusi ini, menghadap laptop. Saya sedang menyusuri blog Web Sutera yang saya temui di shout box PTS. Saya baca sepintas lalu catatan penulis. Walhal saya perlu bangun untuk bersiap sekarang, atau saya akan terlewat untuk menghadiri kursus penulisan pertama pagi ini. Sudah bertahun saya tidak memandu sendirian ke kawasan Hulu Klang. Kali ini saya akan ke sana dan saya bercadang membawa Naqib bersama sebagai teman. Namanya telah saya daftarkan petang semalam di blog PTS bersama nama adik saya, Hasni, yang akan bergerak dari Seremban. Saya amat berharap Hasni akan turun, dapatlah saya bertemu dia setelah beberapa lama tidak bersua.
Saya akan berkursus, setelah lama tidak menghadiri sebarang kursus semenjak menjadi surirumah sepenuh masa. Saya akan bertemu dengan manusia-manusia yang tidak saya kenali. Saya cuba membayangkan sedikit sebanyak suasana yang bakal saya lalui. Agak mendebarkan juga.
Saya akan bawa dua cerpen yang telah selesai yang mana satunya telah keluar di majalah e-baca, berkat pertolongan kekanda saya, Zulina Hassan. Saya benar-benar berharap akan mendapat sebanyak mungkin ilmu yang bermanfaat sepanjang kursus percuma 3 jam ini, demikian juga anakanda saya, insyaAllah. Juga saya ingin benar menambah kenalan seperti mana yang sering saya lakukan.

Ya Allah ya Tuhanku, berkatilah perjalananku ini, perjalanan kehidupan seorang perempuan yang sering kelelahan. Hanya padaMu tempat berserah diri dan mengharap kebahagiaan dunia dan akhirat. Amin.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing