Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Tuesday, July 14, 2009

Nisa Irdina dapat hadiah


Hari ni Nisa Irdina tamat baca buku 4. Tapi bila ditest muka surat awal masih sangkut sebab salah sebut, suka benar dia bunyikan 'cha' untuk 'ta' dan 'ya'. Dia boleh sebenarnya tapi ambik masa nak sebut, yang senang sebut pada dia 'cha' tu la. Jadi 'cha' yang banyak keluar dari mulutnya. Bila saya kata, ulang!, dia senyum-senyum, tak boring macam selalu. Dia tahu hari ni dia akan dapat hadiah. Tak sampai hati nak tahan hadiah tu, lebih kurang la dengan budak ni, fikir saya. Tapi saya tegaskan, bila-bila saja saya akan test dia lagi. Untuk utuhkan lagi imej dan sebutan, saya lakar huruf t dan y besar-besar di atas A4, dan dia warnakan menggunakan jari. Dia suka je buat kerja tu, dah habis masa pun nak buat lagi. Akhirnya saya serahkan hadiah comel yang tak seberapa tu padanya. Hati saya pun rasa riang... Alhamdulillah. Memang kita digalakkan memberi hadiah untuk menjalinkan kasih-sayang. Ya Allah, murahkanlah rezekiku dengan rezeki yang berkah agar dapat memberi hadiah selalu, aminnnnnnnn. (dan bayar hutang!!!).

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing