Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Thursday, June 11, 2009

esok nak balik kg


dah pukul 1 pagi. saya lum dapat tido lagi. bukan tak nak tido bahkan dah peringatkan anak2 paling lewat jam 1030 mesti dah masuk tido. tapi tak dapat nak tido awal. sebab nak kemas baju nak bawak balik kg, maka kena la lipat baju yang setimbun kat atas katil mak kat bilik belakang tu. risau jugak kalau tetiba mak muncul menyaksikan biliknya penuh kain baju (tapi tak mungkin sebab esok nak jumpa mak kat kg). saya ajak Ain tolong lipat. alah, budak tu main2 je, pakaian yang dilipat tak diterbalikkan semula dan lipat ala kadar. tapi tak dapat nak marah2 sebab gelak tengok cerita Shriek kat tv2. Mood baik jangan dikacau! jam 11 abang balik dari main badminton dengan Naqib dan Hidayat, main kat dewan dengan geng. Abang tunjuk kelangkang seluar koyak, lagi! Naqib pun tunjuk seluar koyak kelangkang bawak balik dari madrasah. Saya kata arwah abah Manaf dulu jahit seluar sendiri, Rasulullah pun menjahit. Kata2 sinis saya tak bersambut. Masing2 leka tengok tv.
Lepas lipat, asing2kan baju, dah jam 1230. Susun baju di bilik masing2. Keluar berita pelakon Syukri Hasyim kembali ke rahmatullah siang tadi. Ooo ni la berita yang saya dengar hujungnya saja, tak tau siapa orangnya, tengahari tadi., masa sibuk2 di dapur. Saya masuk bilik Ain, terpandang 4 helai kemeja abang letak atas katil. Dia nak pakai sepanjang ketiadaan saya nanti. Kesian pulak, kalau nak mendajal boleh, saya buat2 lupa je. Dia akan pilih baju yang paling kurang kedut, atau pakai t-shirt je, atau gosok lebih kurang kerana terpaksa. Pelik, masa bujang2 dulu boleh pulak gosok baju sendiri, sekarang tak boleh. Saya agak mesti dia gosok baju takkan hari2 hantar dobi. Hai, lelaki...lelaki...Abang sanggup nampak sempoi lepas tu bila saya komen dia kata bini malas nak buat camana. Okey stop kisah ni. Saya bukan nak bukak cerita pasal suami saya pun. Tak habis berjela2 karang.
Now dah hampir 130 pagi. Hanya Naqib membaca lagi sambil menunggu saya lelap. Budak ni mentang2 balik sesekali, tiap kali dia balik mesti nak tidur kat bilik saya sebab ada aircond. Hidayat tumpang semangkuk. Apa akal Ain dan Nessa dah berdengkur2 kat bilik mereka, kalau tak...penuh lagi bilik saya. Saya pulak terpaksa merempat kat mana2 bilik lain. Kalau hari2 biasa tak merasa la yang 3 beradik lagi tu. Tapi saya akan dikejutkan beberapa kali oleh Nessa dan Hidayat, kadang2 Ain, untuk temankan mereka tidur. Maka saya akan berpindah bilik beberapa kali dalam satu malam. Akhirnya bangun pagi saya rasa pening dan mamai sebab tidur tak berkualiti.
Masa menggosok baju tadi rasanya macam2 saya nak tulis kat blog ni. Ada isunya, tapi la ni mata saya pun dah berpinar walaupun rasa mengantuk dah hilang. Saya perlu merehatkan diri. Siang tadi saya dah mewar2kan pada mak di kg, pada Rina librarian (masa pulang dan pinjam novel tadi), pada budak2 ni juga, bahawa esok pagi2 embun masih menitis, sesudah Subuh, kami akan bergerak balik kg. Saya drive. La ni saya selalu mengantuk esp kalau bawak kereta otomatik macam Kancil mak tu. Kalau pagi2 tu fresh dan tak silau dek matahari. So, esok pagi balik kg! Yahoo, nak kacau dodol ke wajik, mak?? Mak kata durian dah mula gugur, wah best la kalau dapat durian fresh baru gugur. Jangan jeles, bang.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing