Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Friday, May 29, 2009

Santai je dia...


Bila aku baca tulisan dia, rasa santai je. Bahasanya mudah, tepat, cepat dan kemas. Selamba tapi aku faham. Lucu jugak walaupun fizikalnya tak la nampak lucu. Ada diselitkan ketawanya sampai aku boleh nampak dia sedang tersengih-sengih depan laptopnya. Itulah kelebihan dia. Masa sekolah dulu, dia rajin masuk pertandingan mengarang dan pernah beberapa kali menang. Dia juga agak luar biasa, kedua-dua ibu jari tangannya bengkok sikit tak macam jari orang biasa. Masa kecik-kecik, aku rajin jugak membelek-belek jarinya tu sambil mengomen. Biasala aku ni...Agaknya itulah kelebihannya, pandai menulis. (Eh, tak de agak-agak lagi, kan dah betul nyata tu!) Dapat suami pun di bidang yang sama.
Aku ni, buat masa ni nak melepaskan geram dulu kat blog ni. Bagilah masa sikit untuk aku meluahkan 'dari dalam aku' dulu. Mana la tau, macam nak menggali harta karun, mula-mula cangkul tanah sikit-sikit lama-lama jumpa la serpihan pinggan sikit, pecahan cawan sikit. Dalam..dalam..dalam lagi jumpalah lombong harta karun. Ataupun macam orang nak belajar berenang. Mula-mula belajar tahan nafas dulu dalam tab mandi pun ok. Pas tu kat kolam kanak-kanak kecepak kecepuk kat situ. Pas tu kat kolam orang dewasa. Akhir sekali boleh la berenang dan menyelam sepuas-puasnya kat lautan luas nun.
Amboi mak, lamanya masa! Banyak na ke geram ko ni Intan...
Hmmm...aku sekadar di pinggiran (teringat pulak lagu Fran). Don' worry, warm up kena la buat gak. Tetiba terus masuk trek kang putus nafas pulak...hehehe

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing