Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Sunday, May 10, 2009

Restu Mertua

Airmataku bergenang lagi buat kali kedua. Kali ni lebih banyak airmata meleleh di pipi daripada yang pertama tadi. Kami semua terdiam terpaku. Oh, sedihnya! Sungguh tragis dan menyayat hati. Tiba-tiba Hidayat bersuara, ''Dayat nangis dua kali. Mama berapa kali?''. Cepat-cepat aku mengesat airmata sambil tersenyum kelat, ''Dua kali jugak..Dayat pun nangis ke? Ain nangis?'', kataku sambil mengerling ke arah Ain. Mata Ain merah, mukanya sebik. Ain mengangguk kepala saja. ''Memang lorat budak ni'' bisik hatiku. Kalau Ain sedih lebih teruk dari sesiapa pun, begitu juga kalau dia marah atau ketawa, gamat..
Lakonan Shiela Rusly dan Elly Mazlien memang mengesankan. Di pertengahan cerita pun dah membuatkan kami bertiga sebak. Jalan ceritanya mudah dan mungkin wujud di mana-mana. AKu terkenang mak-mak aku yang kalaulah sedemikian, kasihannya..Tinggal bersendirian, terjengok-jengok di tepi jalan menanti cucu pulang. Sedihnya!
Makeup Shiela pun real cuma yang bestnya bila kamera difokus pada jari-jemari Shiela yang runcing masa nak hisap rokok tu kurang real sebab jari opah cantik sangat! Antara begitu ramai artis di Malaysia ni, aku memang respek kat diaorang berdua ni. Memang pandai berlakon dan penghayatan tinggi. Aku tertanya-tanya Elly nangis tu betul2 ke sebab aku pun menangis tengok dia menangis. Matanya berkaca-kaca menambahkan feeling. Opah pun sama, sampai kami sume nangis ramai-ramai. Sob sob sob... Awak ada tonton tak Restu Mertua malam tadi?

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing