Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Wednesday, May 13, 2009

Masih aku teringat

dulu, aku selalu berseorangan. akhirnya aku cenderung zip mulut. nak berkawan pun tak pandai. hanya dengan keluarga je aku ceria dan boleh berlucu (aku agak humor jugak rasanya...). dan akibat lagi satu ialah aku terdorong dan cenderung bersahabat dengan buku. masih aku ingat beberapa cerita yang pernah memberi impak kepada diri
aku. wujud perasaan seronok dan tenggelam dalam cerita. dah abis baca baru aku kembali ke alam realiti. sampai macam tu sekali. biasala, alam realiti tak sehebat alam fantasi dalam buku cerita. ye la cerita kanak-kanak atau remaja, masih ada campur aduk dengan kesempurnaan dan warna-warni yang sukar ditemui dalam hidup seharian. Si Pitak Jauh Di Rantau..Kisah 1001 Malam..lagi..lagi..tak ingat la pulak. Tapi sikit-sikit masih ada saki-baki sekurang-kurangnya watak utama macam cerita rakyat (tak ingat negara mana punya). Seorang budak lelaki termasuk ke dunia katak yang pandai bercakap... atau pengembaraan seorang raja menunggang kuda menempuh padang suasa, padang emas dan padang permata. Bertemu puteri bidadari yang sungguh jelita. Namun dengan rendah hati, aku akui tak banyak buku yang pernah dibaca. La ni ada dua novel tebal gila dah bertahun2 tersusun rapi di rak buku aku lum baca lagi. Satu aku beli satu lagi kawan punya tak pulang2 lagi. Kawan pun dah tak tau kat mana sekarang.


--> Ok Tan, apa pun alasan ko...satu je. Masa terus berlalu. Tak tunggu ko nak baca ke, nak tulih ke, nak berangan ke.. Jangan biarkan angan-angan ko terus kosong. Cipta sesuatu.


-->DEMI MASA...SESUNGGUHNYA MANUSIA DALAM KERUGIAN..KECUALI YANG BERIMAN DAN BERAMAL SOLEH.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing