Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Thursday, May 7, 2009

Keliwon

Empat-empat orang (termasuk aku jadi lima) semuanya sanggup bersempit-sempit dalam bilik aku malam ni sebab....pertamanya hanya bilik aku ada penghawa dingin. Keduanya, baru sebentar tadi menonton rancangan Seram Keliwon. Kami sama-sama tergelak melihat jubah putih hantu yang labuh lengan bajunya sampai tak nampak tangan. Ain cuba berlucu (sambil nak mengatasi perasaan seramnya) mengatakan hantu berjalan, tak bergerak di awang-awangan macam hantu-hantu yang selalu muncul dalam siri Keliwon yang lepas-lepas. Menjelang akhir rancangan, aku hanya mampu mengeluh apabila tidak ada langsung unsur-unsur Islam dalam cerita seram kali ini. Mungkin penerbit hendak memaparkan jalan cerita yang wujud dalam keluarga Melayu yang mengamalkan kaedah syirik untuk mengatasi serangan hantu. Aku hanya fikir tak perlu dan tak menarik..Lebih baik mendidik masyarakat berfikir dan bertindak bijak dalam mengatasi masalah baik yang rohani mahupun jasmani. (Hmm..mana aku nak menyelit tidur malam ni!)

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing