Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Wednesday, May 13, 2009

Join group penulis


Saya menuruti saranan kak Ju agar daftar dengan bengkel online. Malam tadi saya dah dapat thread dari Sifu Az. Saya cuba-cuba baca ringkasan novel dari Aranam dan Najah. Naik kelabu mata saya. Memang la lama-lama mata saya jadi tak selesa sebab asyik merenung skrin laptop. Rasa mengantuk hilang timbul. Malam dah larut. Bila jumpa paragraf yang menarik, hilanglah mengantuk. Memang mengkagumkan! Penulis2 ni mampu membayangkan watak, persekitaran dan jalan cerita dengan jelas sekali. Inilah yang belum mampu saya lakukan. Komen sifu juga sangat membantu membaiki jalan cerita. Menjadikan bahasa lebih hidup dan bermakna. Memang best!

Saya akui saya mesti banyak membaca. Dah berkurun lama saya tak baca novel sama ada novel berat mahupun yang ringan. Macam saya kata sebelum ni, sama ada saya akan lelap atau saya perlu membaca dari muka belakang. Sungguh teruk sekali! Maaf jika saya ego sangat. Kalau tonton tv atau mula baca buku (melainkan buku ilmiah, dulu2), saya macam dah boleh agak kesudahan jalan ceritanya. Kalau tak tepat, sipi2 adalah tepat. Oh! mungkin saya tak pandai nak menikmati jalan cerita. So kena belajar balik nih...


..>Tan, camano ko nak menulih kalo ko maleh nak baco buku oghang yang pandai menulih? mimpi jo la ekau...hek hek hek :(

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing