Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Sunday, May 10, 2009

Hari Ibu

Saya baru menyedari saya tercepat memberi ucapan Hari Ibu kepada mak-mak saya apabila alarm hp saya berbunyi pagi ini. Saya tercepat dua hari rupanya. Petang Jumaat saya dah menelepon semua mak saya menanya kabar dan langsung mengucapkan ''Selamat Hari Ibu, mak!'' dengan cerianya. Mak R tanya saya, ''bilo hari ibu?''. Saya jawab dengan penuh yakin, ''esok, mak''. Mak Z pulak kata, ''hari ni hari jadi mak, abah dan Kak Ana. Mak kongsi tarikh 8 hb 5 tiga orang''. Masa tu saya kata, ''8hb semalam mak. Selamat hari lahir ye mak. Sok Hari Ibu. Selamat Hari Ibu, makk..''. Cuma mak J yang tak tanya langsung pasal tarikh. Mak J hanya kata, ''Ye Tan, samo-samolah. Intan pun ibu jugak! Haa..bilo nak balik kg?...Copek-copekla pindah Seromban, mak tak dapek nak ko sanun slalu dah..''. Lebih syok lagi gara-gara aku dah mewar-warkan Hari Ibu pada petangnya, malam itu sebaik selesai solat Maghrib, aku menerima dua keping kad ucapan dan dua bungkus hadiah comel dari dua pasang anak-anak. Along share hadiah dengan Hidayat, manakala Ain share dengan Nessa. Berkali-kali muka aku dicium mereka sambil mengucapkan ''Selamat Hari Ibu, mama!!''.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing