Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Friday, May 15, 2009

Boleh, Insya Allah!


''Saya dah check bacaan dia''

''Macamana, ustaz?''

''Dia boleh sebenarnya''

''Alhamdulillah''


''Sebenarnya dia mampu. Dia tak lemah''

''Ya, cuma fikirannya bercabang-cabang''

''Karnival. Surf internet..''

''Ya. Ya. Saya fikir macam tu.''


''Lepas ni saya tak bagi dia balik kerap"

''Ya. Ya. Lepas ni semua tak dibenarkan balik. 1hb Jun periksa''

''Saya harap ustaz izinkan adik dia ni datang Sabtu Ahad''

''Ya boleh. Boleh. Tak ada masalah. Insya Allah''

''Saya nak dia menyesuaikan diri. Kalau ada rezeki, dia masuk esok abang dia ni dah keluar''

''Ya. Ya. Boleh. Boleh''


''Kalau macam tu, terima kasih banyak ustaz''

''Ya. Ya. Sama-sama''


''Salam ustaz..salam ustaz..''


Kereta berekzos sport berwarna biru tua itu berlalu pergi dengan penuh gaya. Budak berserban putih berjubah putih tersandar di tempat duduk belakang, diapit oleh adik-adiknya. Wajahnya tenang saja. Wanita bertudung merah mudah krim dipenuhi labuci fesyen terkini tersenyum puas. Keyakinan meningkat di hati. Harapan membuak di dada. Perjalanan tetap diteruskan semenjak langkah pertama menapak. Mohon restuMu, Tuhan.


''

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing