Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Wednesday, May 27, 2009

Bakat Terpendam



Aku menziarahi blog kakak aku yang kerja kat Telekom tu pagi ni. Wah wah nampaknya dah bertambah cerita-cerita di situ. Patutla dia suka sangat nak menulis, ada bakat terpendam rupanya.




Ada banyak nilai moral dan pengajaran yang boleh diambik dari cerita harian yang dipaparkan. Susunan ayat dan lenggok bahasa pun sedap. Walaupun aku ni tulis diary je boleh, tapi bila baca orang punya tu pandai jugak la menilai.




Boleh la bagi bintang kat dia..berapa bintang, 6 bintang!!! siap dengan bulan lagi nih...




Nampaknya adik-beradik ni ada kecenderungan ke arah bidang penulisan. Kak Ju dah pun menempa nama lama dulu dalam bidang ni. Sekarang buku-buku karyanya dah pun berada di pasaran. Bakat siapa yang dah menurun agaknya? Entahlah, orang tua dalam keluarga kami mana la yang menulis sangat. Yang aku dapat tau satu masa dulu mak hampir-hampir nak jadi cikgu tapi tak ada rezeki ke situ. Apa yang pasti tulisan (handwriting) mereka memang cantik. Kalau jengok2 balik buku2 lama akan ternampaklah tulisan mak dan abah, Uda Sameon dan abah Manaf, memang berseni dan cantik. Tulisan kakak2 aku pun apa kurangnya, even tulisan adik aku pun cantik je. Walaupun tulis laju tapi tak mengurangkan kualitinya. Tak la caca marba macam tulisan aku. Tulisan aku...ahh, perlahan pun caca, laju jadi marba...

Aku ni pulak bila nak lebih serius dalam bidang penulisan agaknya?? Jawab Intan, jawab!!! Tadi aku pi bukak blog Pipiyapong, huh, pening kapla aku baca dia punya cerita. Dah la mata lum elok lagi, rabun pun macam bertambah je, tapi best la sesuai dengan penampilan rock dia tu. Memang aku respek kat budak-budak sekarang ni, penuh idea. Sarifuddin tu pun apa kurangnya, masih belajar tapi dah buat beberapa buku dengan tema lain dari yang lain. Tahniah pada korang sume.
Aku nak kena karang pasal KOMITMEN la lepas ni. Bukan apa, nak bagi sedar diri sendiri yang kurang sedar ni. Komitmen aku ni tak menentu. Biasanya aku komplen diri sendiri je sebab aku jarang nak terima komplen orang, tu la masalahnya.

Hanya kepada Allah dipanjatkan doa kesyukuran di atas segala limpah kurniaNya. Buatlah sesuatu yang terbaik untuk diri sendiri dan umat Islam umumnya. Semoga menjadi hamba ALlah yang bertaqwa dan mendapatkan kebaikan dunia akhirat. Aminnnnnnn.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing