Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Saturday, August 6, 2016

Angkut barang lagi

Alhamdulillah, rasa-rasanya dah lebih lima trip angkut barang-barang peribadi dengan CRV. Pertama angkut semua kain baju masuk bonet. Serupa nak buat car boot sale je. Kelmarin angkut semua buku-buku. Memang betul-betul macam car boot sale. Cuma cari port je lagi. Tadi sumbat lagi segala barang kecik-kecik yang boleh muat. Tadi pertama kali balik seorang diri, ditemani Kiko. Dan pertama kali Kiko aman sepanjang perjalanan. Dia nampak selesa duduk berkurung dalam carrier tu. Sebelum ni gunakan cage, aduh memang mabuk dibuatnya apabila Kiko 'melepas' dan mengeow bising. Tak dapat nak bersihkan sebab dia dah stuck dengan segala barang. Nak keluarkan Kiko, kena keluarkan dulu barang lain. Memang tidak la jawabnya. Dan memang berkorban jiwa la kami menahan perasaan dan menahan bau selama 2 jam. Sabar saja laa ... Notis dua bulan. Akhir September akan kosonglah rumah sewa ala-ala chalet yang comel tu, insya Allah. Selepas ni nak fikir macam mana nak mengemas rumah ni pulak. Rangka stor kat belakang dah mula nampak bayang. Tapi macam tak cukup luas. Aku rasa kena lebih besar lagi. Dan projek-projek lain semoga menyusul dengan mudah. Aameen. Hari ni kawab sekolah terima menantu. Semoga majlis Intan Marsila diberkati Allah. Maaf tak dapat hadir. Majlis anak saudara sepupu di Klang juga tidak dapat bersama. Mohon dimaafkan. Hari ini juga insya Allah hari terakhir anakanda Naqib menjalani rawatan dialisis darah. Syukur alhamdulillah. Pasti ada hikmah apa yang terjadi semuanya. Semoga Naqib dan kita semua beroleh hidayah Allah, dan menjadi asbab hidayat seluruh alam. Aammeen. Hari ini, aku menyedari sekian ramai perempuan berminat memakai furdah dan niqab. Semoga Allah beri kekuatan dan hidayat kepada anda semua, juga saya dan anak-anak perempuan saya, juga keturunan kita semua mengikut sunnah Ummul Mukminin ini hingga akhir hayat, hingga Kiamat. Aameen. Hari ini, aku dengan mudah menemui pemandangan yang menyenangkan hati. Lelaki-lelaki Melayu berjanggut tebal dan berjubah paras keting di mana-mana. Alhamdulillah. Aku menunggu lelaki sebegitu datang nazor anakanda puteriku. Bila agaknya? Hari ini, aku membuat pilihan mengutamakan apa yang perlu diutamakan. Selamat tinggal yang selainnya dan tutup pintu rapat-rapat. Maaf zahir batin. Alhamdulillah. Seronok menulis. Walau tidak dapat menulis semua yang ada dalam hati dan fikiran. Tidak semua perlu dicatatkan. Sekadarnya saja. Alhamdulillah. Beberapa insan wssp untuk bertanya berkenaan pengajian hafalan untuk anak-anak di madrasah. Salam kenal. Semoga perkongsian kita ada manfaatnya. Usah risau ragu dan bimbang. Apabila Allah sudah memilih, Dia memilih yang terbaik dan mengurniakan yang terbaik juga. Semoga anak-anak dan keturunan kita sentiasa menjadi pilihanNya hingga akhir zaman. Aameen. Terima kasih sudi berkunjung ke blog merapu ini.

Search This Blog

Loading...

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing